Botoks Tedavisi için En İyi Rehber (2022)

Botoks, kırışıklıklarından kurtulmak isteyen milyonlarca erkek ve kadın tarafından yapılan genel bir kozmetik tedavi haline geldi. Haliyle hakkında en çok bilgi almak istediğimiz maddelerin başında geliyor.

Botox tedavisini henüz denemediyseniz endişelenmeyin. Güncel ve güvenilir bilgiler ışığında hazırladığımız Botox Nedir rehberi kafanızdaki tüm soruları cevaplamaya yönelik hazırlandı. Gelin, botoks nedir sorusuna cevap vererek ilk adımı atalım.

Botoks Nedir?

Botox (Botulinum toksini) veya Botox Cosmetic, kaz ayağı ve alın çizgileri gibi orta ila şiddetli çizgileri tedavi etmek için kullanılan FDA onaylı bir kırışıklık gevşeticidir.

Botoks Neden Yapılır?

Botox, doğada ve bazı balık ve hayvanların bağırsaklarında bulunan Clostridium botulinum adı verilen bakterilerden yapılır. Bir Oftalmolog olan Dr. Alan Scott; şimdilerde Botox olarak bilinen maddeyi keşfetti, 1991’de haklarını Allergan’a sattı. 2002 yılında FDA onayı aldı.

Botoks Nasıl Çalışır?

Botox kozmetik gülümseme, kaş çatma, gözleri kısma ve kaş kaldırma sırasında kullandığımız kasları hedef alarak kırışıklıkları gidermeyi amaçlar. Botox ilk dönemlerinde; göz kapaklarındaki kas spazmlarına, tembel göz durumlarına ve şaşı olanlara yardımcı olmak için kullanıldı.

Botoks Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Tipik bir Botox tedavisi sadece yaklaşık 10 dakika sürer.

Botoks Tedavisini Kimler Yapabilir?

Botoks tedavisi, lisanslı alanında uzman ve eğitimli bir Doktor, Uygulayıcı Hemşire veya Kayıtlı Hemşire tarafından uygulanmalıdır. Botoks tedavisi yaptırmaya karar verdiyseniz estetik merkezi, klinik veya hastane gibi kurumların ve bu kurumlarda çalışan hekimlerin yetkinliğini sorgulamalı, sosyal medyada bulunanlar dahil tüm yorumları dikkatlice okumalısınız. Yaşadığınız ülke yasaları, botoks tedavisini kimlerin hangi şartlar altında yapabileceğini netleştirmektedir.

Botoks Hangi Bölgeleri Tedavi Edebilir?

Girişte de belirttiğimiz üzere Botoks; kadın-erkek rahatsız olduğumuz kırışıklıkları rahatlatmak başta olmak üzere, boyun spazmları, migren, mesane sorunları, aşırı terleme, ayak ve bacak ağrıları gibi birçok alanı ve durumu tedavi edebilir. Botox, dudak üstü, dudak köşesi, alın ve kaz ayaklarındaki orta ila şiddetli çizgiler için FDA onaylıdır.

Botoks Kaşları Kaldırabilir mi?

Evet. Botoks tedavisi kaşlarınızın yüksekliğini artırabilir.

Botox Düzensiz Kaşları ve Asimetriyi Düzeltebilir mi?

Evet. Botox, kaşı kaldırarak kaş asimetrisini düzeltebilir.

Botox Tedavisi Ağrılı mıdır?

Çoğu insan Botox tedavisinin o kadar acı verici olmadığını düşünür ve genel olarak yorumları da ağrılı ve acılı olmadığı şeklindedir. Botoks tedavisi küçük iğne enjeksiyonları gerektirir.

Botoks Öncesi Anestezi Uygulanır mı?

Hayır. Çoğu insan tedaviyi rahat bulur ve enjeksiyon sonrası şişmeyi azaltmak için tedaviden sonra bir buz paketi verilir. Ayrıca Botoks genellikle uyuşturucu krem ​​kullanılmadan yapılır. Alın bölgesini baz alırsak sonuçlar 3 ila 6 ay sürebilir.

Botoks Tedavisine Nasıl Hazırlanmalıyım?

Ameliyat olma planınız varsa veya yakın zamanda yüzünüzden ameliyat olduysanız, kaşlarınızı kaldırmakta sorun yaşıyorsanız, göz kapaklarınız düşükse veya hamileyseniz, gebe kalmayı veya emzirmeyi planlıyorsanız mutlaka uzmanınıza söyleyin. Son 4 ay içinde Botoks yaptırdıysanız yine doktorunuza söylemelisiniz.

Botoks’un Sonuçlarını Anında Görebilir miyim?

Ne yazık ki hayır. Botox anlık bir tedavi değildir. Sonuçları görmeye başlamanız birkaç gün sürer. Optimum sonuçlar tedavinizden 7-10 gün sonra görülecektir.

Botoks Sonuçlarımı Ne Zaman Görmeye Başlayacağım?

24 ila 48 saat içinde kırışık çizgilerinin düzeldiğini, 10-14 gün içinde optimum sonuçlarla fark etmeye başladığınız görebilirsiniz. Botox sonuçlarının 4 aya kadar kalıcılık gösterebileceğini belirtmek isteriz.

Botoks Etkisini Kaybettiğinde Ne Olur?

Botoks etkisini yitirdikçe kırışıklıklarınız yavaş yavaş yeniden ortaya çıkmaya başlar.

Botoks Kırışıklıkları Tersine Çevirebilir mi?

Botox yüzünüzdeki kırışıklıkları geri döndüremez. 3-4 ay arasında etkisini yitirecek geçici bir tedavidir.

Botoks Pahalı mı? Botoks Kaç Para?

Botoks, alanında uzman ve referanslı hekimler eşliğinde yapıldığında son derece güvenilir ve hızlı sonuç alınan bir işlemdir. Tüm dünyadan bir çok hasta medikal turizm kapsamında Türkiye’ye gelir. Ülkemizde botoks tedavisi fiyatları son derece uygundur.

Alında Botoks Kaç Para?

Her kişinin yüz ifadesi ve hareket seviyesi farklı olduğu için bazılarımız 10 üniteye ihtiyaç duyabilirken, diğerleri 20 üniteye ihtiyaç duyabilir. Ünite miktarı yaşa, yüz kaslarının gücüne, önceki tedavi geçmişine ve istenen tedavi sonucuna bağlı olarak her hastada farklılık gösterebilir.

Botox’tan Nasıl Tasarruf Edilir veya Özel bir Botox Teklifi Nasıl Bulunur?

Uygun fiyatlı bir botoks tedavisi için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz. Programımız; herhangi bir Botox teklifini, Botox indirimlerini, Botox kuponlarını ve gelecekteki Botox tedavilerine yönelik tasarrufları e-posta yoluyla size bildirir.

Botoks Tedavisi Ne Kadar Güvenilir?

Botoks FDA onaylıdır. Yüzlerce bilimsel dergi ve makalede yayınlanmış 16 yıla yayılan araştırma ve çalışmalar bulunmaktadır. Botox veya Clostridium botulinum bakterisi felce neden olan bir toksindir ancak kozmetik amaçlı olarak lisanslı ve eğitimli bir klinisyen tarafından küçük miktarlarda kullanıldığında güvenli ve etkilidir.

Botoks Yaptırmak Riskli midir?

Botox tedavisi deneyimli bir hekim tarafından yapıldığında güvenlidir. Mevcut olabilen ancak nadiren görülen bazı yan etkiler, enjeksiyon bölgesinde şişme veya morarma veya ağrıdır. Botoks yaptıran bazı kişiler başları ağrıyormuş gibi hissedebilirler. Diğer riskler arasında göz kapağı düşüklüğü, düzensiz veya “çama” kaşlar, kuru gözler veya gözlerde yırtılma yer alır.

Botoks’un Yan Etkileri Nelerdir?

Botoks yan etkileri arasında kaşıntı, kızarıklık, hırıltılı solunum, astım semptomları veya baş dönmesi, bayılma hissi, ağız kuruluğu; enjeksiyon bölgesinde kısmi rahatsızlık veya ağrı; yorgunluk; baş ağrısı; boyun ağrısı; ve göz problemleri: çift görme veya bulanık görme görülebilir.

Botoks’tan Sonra Morarma Yaşanır mı?

Botoks tedavisi yaptıran herkeste morluk yaşanmaz. Enjeksiyon bölgesinde 10 güne kadar süren küçük morluklar olabilir. Morlukları makyajla kapatabilirsiniz. Tedavi sonrası morarmayı en aza indirmek için Botoks tedavinizden bir hafta önce balık yağı veya diğer kan inceltici takviyeleri ve aspirin gibi ilaçları almayı bırakmanız önerilir. Morarma süresini azaltmak için Arnica veya Vitamin K da alabilirsiniz.

Botoks Sağlıklı mıdır?

Hayır. Botox kozmetik tedavilerinin güvenliğini göstermek amacıyla birçok tıbbi çalışma yapılmıştır ve Botox’un yan etkileri son derece nadirdir.

Botoks Uzun Vadede Zararlı mıdır?

Botox’un uzun süreli tedavilerde kasları zayıflattığı ve zamanla daha az Botox’a ihtiyaç duymanıza neden olabileceği bulunmuştur. Ayrıca alındaki cilt Botox uygulandığında daha ince görünebilir. Hafif renk değişikliği raporları da vardır, ancak nadirdir.

Botoks Yaptırdıktan Sonra Gülümseyebilir misiniz?

Evet, deneyimli bir hekim eşliğinde tedaviyi yaptırdığınız sürece sorun yaşanmaz. Ancak enjeksiyon ile size çok fazla Botoks veriliyorsa “donmuş” bir görünüme sahip olma ihtimaliniz de vardır. Bu yüzden girişte de belirttiğim “deneyimli botoks uzmanı bulmak” konusunun tekrar altını çizmek gerekiyor.

Aynı Gün İçinde Diğer İşlemlerle Birlikte Botox Yapılabilir mi?

Hydrafacial veya Dermal Dolgu maddeleri gibi bazı tedavileri Botox uygulamanızdan önce veya aynı gün içinde alabilirsiniz. Yine de bazı tedavilerin aynı gün yapılması önerilmez. Aynı gün içinde hangi tedaviyi yapabileceğinizi öğrenmek için bir konsültasyon almak en iyisidir.

Botoks Tedavinizden Sonra Egzersiz Yapabilir misiniz?

Tedavinizden sonra en az 24 saat ter atmanız veya egzersiz yapmanız önerilmez.

Botoksun Yan Etkileri Ne Kadar Sürebilir?

Botox’un, nadiren de olsa herhangi bir yan etkisi ile karşılaşırsanız, genellikle yaklaşık 24-48 saat sürer.

Botoks İlk Etkisini Göstermeye Başlaması Nasıl Bir Duygu?

Çoğu insan Botox çalışmaya başladığında hiçbir şey hissetmez. Bazı insanlar tedavi bölgesinde biraz ağır ve sıkı hissederler.

Yine de Yüz İfadeleri Yapabilecek miyim?

Evet. Botox doğru ve alanında uzman kişilerce yapıldığında, kırışıklıklar olmadan gülümseme, gülme, kaş kaldırma gibi mimikler yapmanızı engellemez. Bazı hastalar diğerlerinden daha az hareket ister. Hekimleriiz hedeflerinizi sizinle birlikte gözden geçirebilir.

Hamileyken Botoks Yapılabilir mi?

Hayır, hamileyseniz veya hamile kalmayı planlıyorsanız Botoks yaptırmanız önerilmez.

Emzirirken Botox yaptırabilir misiniz?

Hayır, Emziriyorsanız Botoks yaptırmanız önerilmez.

Botoks Tedavisi Öncesi Nelerden Kaçınmalıyım?

Tedaviden sonra morarmanıza neden olabileceğinden, balık yağı ve Aspirin veya İbuprofen gibi kan inceltici ilaçlardan kaçının. Morarmayı en aza indirmek için tedavinizden 24 saat önce alkol almaktan da kaçının. Büyük bir operasyon veya tedaviden hemen önce Botox randevusu almaktan kaçının ve durumunuzu hekiminize danışın. Kendinize; evlilik-toplantı gibi özel bir etkinlik düşünüyorsanız en az 2 hafta önce vermelisiniz. Bu size iyileşmek için bolca zaman tanıyacak ve bir rötuş yapmanız gerektiğinde bir takip randevusu için gelmenize izin verecektir.

Botoks Tedavisinden Sonra Nelerden Kaçınmalıyım?

Botoks uygulamasından sonra diğer bölgelere yayılmaması adına 24 saat boyunca yüzünüzü ovalamaktan veya ilgili bölgeye bastırmaktan kaçının. Botoks tedavinizden sonra en az 24 saat egzersiz yapmaktan kaçının. Saunalardan, terlemeden veya yoğun ısıdan kaçının. Tedaviden hemen sonra şapka veya saç bandı takmaktan kaçının.

Botoks Sonrası Bakım Nedir?

Botoks uygulamasından sonra yüzünüzü nazikçe yıkayabilirsiniz. Tedavi edilen bölgeye çok fazla baskı uygulamadığınızdan veya masaj yapmadığınızdan emin olun. Tedavinizden sonra 24 saat boyunca sıcaktan, terlemekten ve egzersiz yapmaktan kaçının.

Botoks Tedavisini Herkes Yaptırabilir mi?

21 yaş ve üzeri hem erkek hem de kadınlar Botox tedavilerinden kolayca yararlanabilir. 20’li yaşlarındaki birçok insan, önleyici nedenlerle tedavileri yaşlı meslektaşlarına göre daha erken almaya başlamıştır. Hamileyseniz veya hamile kalmayı planlıyorsanız botoks önerilmez. Deri enfeksiyonunuz varsa Botoks yaptırmaktan kaçınmalısınız. Botoks’un sizin için uygun olup olmadığını görmek için bir konsültasyon almak en iyisidir.

Gerçek Botoks Aldığımı Nasıl Anlarım?

Öncelikle saygın ve yetkili bir doktor seçin ve botoks’un ambalaj ve çerçevesini görmeyi isteyin. Botox flakonunda Botox logosu ve üzerinde Botox yazan holografik bir görüntü bulunur. Olmazsa gerçek botoks değildir.

Botoksum Düzensiz Görünüyorsa Ne Yapmalıyım?

Botox tedavinizin düzensiz göründüğünü fark ederseniz panik yapmayın. Bu, sağlayıcınızın veya hekiminizin ofisinde kolayca düzeltilebilir bir durumdur. Tedavinizi dengelemek için birkaç ünite Botox daha eklenecektir.