Halkalı Botoks Merkezi

Halkalı botoks konusunda oldukça talep gösteren ve kozmetiğe önem veren bir alan. Özellikle son yıllarda hayata geçirilen markalı konut projeleri ve elverişli bir ulaşım ağına sahip olması; Küçükçekmece başta olmak üzere Halkalı ve Başakşehir bölgelerini yerli ve yabancı yatırımcılar için bir çekim merkezi haline getiriyor.

Sizler için botoks nedir ne işe yarar sorularına cevaplar ararken botoks fiyat ve botoks doktor önerisi arama sonuçlarına yardımcı bilgiler paylaşacağız.

Botox Nedir?

Hayatımıza iyiden iyiye yerleşen ve özellikle kadınların sıkça araştırdığı Botox, Clostridium botulinum bakterisi tarafından üretilen bir toksinden yapılan bir ilaç. Hekimler özellikle aşağıdaki rahatsızlıkların tedavisinde sık kullanıyor:

• Kırışıklıkların geçici olarak yumuşatılması ve görünümünüzün iyileştirilmesi,
  • Şiddetli koltuk altı terlemesi,
  • Servikal distoni – şiddetli boyun ve omuz kas kasılmalarına neden olan nörolojik bir bozukluk,
  • Blefarospazm – kontrol edilemeyen titremeler,
  • Şaşılık,
  • Kronik migren
  • Aşırı aktif mesane,

Botoks Nedir? Nelere Dikkat Edilmeli?

Botox enjeksiyonları, belirli kasları zayıflatarak veya kısmen felç ederek yahut belirli sinirleri bloke ederek çalışır. Etkiler, tedavinin yapıldığı alana bağlı olarak yaklaşık üç ila on iki ay sürer ve tekrarlanması gerekir.

Nadiren de görülse bazı yan etkileri enjeksiyon bölgesinde ağrı, şişme veya morarmadır. Ayrıca grip benzeri semptomlar, baş ağrısı ve mide rahatsızlığınız da olabilir. Yüze yapılan enjeksiyonlar da göz kapaklarının geçici olarak sarkmasına neden olabilir.

Hamileyseniz veya emziriyorsanız Botox kullanmamalısınız ve tüm bu tedavileri alanında uzman ve yetkin bir hekim eşliğinde uygulatmalısınız.

Botox tedavisi, sinirlerden gelen belli kimyasal sinyalleri, çoğunlukla kasların kasılmasına neden olan sinyalleri engeller. Bu enjeksiyonlar alın ve göz çevresinde kırışıklığa neden olan yüz kaslarını geçici olarak gevşetmeyi amaçlar. Botox enjeksiyonları, vücudun işleyişini etkileyen aşağıdaki benzer durumları tedavi etmek için de kullanılır:

• Servikal distoni: Bu ağrılı durumda boyun kaslarınız istemsiz olarak kasılır ve başınızın bükülmesine veya rahatsız edici bir pozisyona düşmesine neden olur.
  • Tembel göz: Göz tembelliğinin en yaygın nedeni, sorumlu kaslardaki dengesizliktir.
  • Kas kontraktürleri: Serebral palsi gibi bazı nörolojik durumlar, uzuvlarınızın merkeze doğru çekilmesine neden olabilir. Bazı durumlarda bu kasılan kaslar Botox enjeksiyonları ile gevşetilebilir.
  • Hiperhidroz: Bu durumda, sıcaklık yüksek olmadığında ve spor benzeri aktivitelerle kendinizi zorlamadığınızda bile aşırı terleme meydana gelir.
  • Kronik migren: Ayda 15 günden fazla migren yaşıyorsanız, Botox enjeksiyonları baş ağrılarınızın sıklığını azaltmaya yardımcı olabilir.
  • Mesane disfonksiyonu: Botox enjeksiyonları, aşırı aktif mesanenin neden olabileceği idrar kaçırma sorununun azaltılmasına da yardımcı olabilir.
  • Göz seğirmesi: Botox enjeksiyonları, göz çevresindeki kasların kontraktürünü veya seğirmesini hafifletmeye yardımcı olabilir.

Botoks Tedavisine Nasıl Hazırlanılmalı?

Son dört ay içinde herhangi bir Botoks enjeksiyonu yaptırdıysanız doktorunuza söyleyiniz. Ayrıca kas gevşetici, uyku ilacı veya alerji ilaçları alıyorsanız yine uzmanlara söyleyin. Kan sulandırıcı kullanıyorsanız, kanama veya morarma riskinizi azaltmak için enjeksiyonunuzdan birkaç gün önce bu ilaçları almayı bırakmanız gerekebilir.

Ya Heyecanlanırsam?

Çoğu insan işlem sırasında fazla rahatsızlık hissetmez. Ancak, özellikle avuç içleriniz veya ayak tabanlarınız aşırı terliyorsa cildinizin önceden uyuşturulmasını isteyebilirsiniz. Doktorunuz, rahatsızlığınızı azaltmak için lokal anestezi, buz ve titreşim anestezisi gibi yöntemlerden birini veya birkaçını kullanabilir.

Botoks Ağrılı Bir İşlem mi?

Botoks işlemi 10 dakikayı aşmayan sürelerde tamamlanır. Botox enjeksiyonları deneyimli bir doktor tarafından sıhhi bir ortamda yapıldığında kesinlikle güvenlidir. Olası yan etkiler ve komplikasyonlar şunları içerir:

• Enjeksiyon bölgesinde ağrı, şişme veya morarma,
  • Baş ağrısı veya grip benzeri semptomlar,
  • Sarkık göz kapağı veya çarpık kaşlar,
  • Çarpık gülümseme veya salya akması,
  • Göz kuruluğu,

Botox enjeksiyonları genellikle tedaviden bir ila üç gün sonra etkisini göstermeye başlar. Soruna veya bölgeye bağlı olarak, etki üç ay veya daha uzun sürebilir.

Çok düşük bir ihtimal olsa da, enjeksiyondaki toksinin vücudunuza yayılması mümkündür. Botoks aldıktan saatler veya haftalar sonra bu etkilerden herhangi birini fark ederseniz hemen doktorunuzu arayın:

• Kas güçsüzlüğü,
  • Görüş problemleri,
  • Konuşma veya yutma sorunu,
  • Solunum problemleri,
  • Mesane kontrolünün kaybı,

Doktorlar genellikle hamileyken veya emzirirken Botoks kullanmamanızı önerir veya inek sütü proteinine alerjisi olan kişiler de botoks kullanılmamalıdır.

Doktorunuzu Dikkatli Seçin

Botox sadece alanıda uzman ve referanslı doktor kontrolünde steril ortamda kullanılmalıdır. Yan etkilerden kaçınmak için enjeksiyonların tam ve hatasız olarak uygulanması önemlidir. Botoks tedavisi yanlış uygulandığında tehlikeli olabilir.